HEKS

Henkilökohtainen kehittymissuunnitelma AOKK 2015-2016

3.1 Ammattipedagogisen osaamisen kehittäminen
- Hyväksytty

3.2 Kasvatustieteelliset perusopinnot
- Hyväksytty

3.3 Opettajan toiminta yhteisöissä ja verkostoissa

Yrittäjyys (tehty)
- Taustamateriaaliin tutustuminen
- Yrittäjäaviomiehen haastattelu (B2B tuotteet)
- Verkostoon kuuluvan kansainvälistyvien yritysten konsultin haastattelu (B2B palvelut)
- Optio: miten HR-asiantuntijat näkevät yrittäjyyden, minkälaista yrittäjyyttä tukevaa asennetta rekrytoinnissa tulisi olla

Säännöstöt (tehty)
- Esimerkiksi tustutuminen Opetus- ja kulttuuriministeriön Kehittämissuunnitelma KESUun

3.4. Opetusharjoittelu

Opettaminen (tehty)
Haaga-Helia StartUp Schoolin coach
- Muut mahdolliset opettamistehtävät arkityössä

Opetuksen seuraaminen (tehty)
- Omat kollegat
- Aikuiskoulutuskeskuksen aikuiskoulutukseen tutustuminen
- Helsinki Business College - nuorten aikuisten opetusseuranta
- StartUp School: toisen coaching seuraaminen
- Oman pienryhmän toisen opettajaopiskelijan opetuksen seuraaminen

3.5 Oppimisen ja opettajan työn tutkiminen ja kehittäminen
- Millä tavalla uusia oppimisympäristöjä on sovellettu suomalaisessa ammatillisessa koulutuksessa?
- Miten uudet oppimisympäristöt on käytännössä toteutettu eri ympäristöissä: nosta joitakin tapauksia olemassa olevista oppilaitoksista, esim. vierailu InnoOmniassa, Omnian NAO-ohjelma
- Haaga-Helia StartUp School myös esimerkkinä

3.6 Syventävä osuus
- Tulevaisuuden oppimismenetelmiin perehtyminen: globaalit trendit ja oppimisen tulevaisuus (Future Education), esim:
         - Tulevaisuuden oppimisympäristöt suunnannäyttäjinä
         - Oppimisen digiagendat

2 kommenttia:

  1. Sanna Eulenberger, HEKS-keskustelu 18.8.2015

    Kirjaan tähän lyhyesti HEKS-keskustelussamme sopimiamme asioita OPSin jaottelun mukaisesti. Katso vastaavatko merkintäni ja tulkintani sinun käsitystäsi.

    3.1 eka HEKS käyty ja sitä pohjustava tehtävä hyväksytty. Opinnot etenevät aikataulun mukaisesti ja valmistuminen 10.5.2016

    3.2 kasvatustieteelliset opinnot (25op) hyväksytty

    3.3 säädöstehtävä + yrittäjyyskasvatus – pohdit kokemustesi ja miehesi yritystoiminnan näkökulmasta tehtävässä annettuja kysymyksiä

    3.4 opetusharjoittelu: oma opetuksesi koostuu pääosin HH:n StartUp Schoolin mentoroinnista.
    Opetuksen seurantaa harjoitat seuraamalla Jukka Saksalan mentorointia, StartUp Schooliin tutustumalla, HBC:hen vierailulla, Pirjon Kesko-opetusta seuramalla, lukio-vierailulla – oliko muuta?
    Opetuksellinen kokonaisuus muodostuu StartUp Schoolin suunnittelusta, toteutuksesta ja arvioinnista.

    3.5 Opetuksen kehittämistä selvität perehtymällä erilaisten oppimisympäristöjen käytäntöihin: Puheena olivat mm. Omnian Nao-merkonomien virtuaalinen tavaratalo https://www.facebook.com/tavarataloharris?fref=ts , Inno-Omnia, Heurekan tulevaisuuden oppiminen, Mercurian erilaisiin kokeluihin

    3.6 Syventävien opintojen teemana on tulevaisuuden oppiminen (voidaan integroida 3.5 kohdan kanssa, jos turpoaa laajaksi)

    VastaaPoista
  2. Samoilla linjoilla ollaan!

    VastaaPoista